FORM IV

Летнее задание

Уважаемые ученики и родители, изучение иностранных языков требует постоянной практики, в противном случае, длительный перерыв  в обучении сказывается негативно на речевых навыках, словарном запасе ребенка, использовании грамматических структур. В связи с этим, настоятельно рекомендую не прекращать занятия английским даже во время летних каникул.

Для того, чтобы было интересно и полезно, предлагаю смотреть мультфильмы на английском, читать небольшие сказки или рассказы, говорить на языке.
https://youtu.be/qK6JBSYVFzY?list=PLp0k6TtufsNLc_xPLrA9E6IiXqvnqfT9G

https://youtu.be/W7LWny6c4wI?list=PLp0k6TtufsNLc_xPLrA9E6IiXqvnqfT9G



https://youtu.be/aVyp-tl1oOA?list=PLp0k6TtufsNLc_xPLrA9E6IiXqvnqfT9G



 и много других....

Кроме этого, предлагаю летнее задание, выполнение которого будет проверяться на первых уроках сентября. В отличие от предыдущих лет, прошу детей подготовить компьютерную презентацию по теме 
"My wonderful summer" . 
В ходе презентации предлагается рассказать об интересных днях лета. Это может быть поездка, отдых на даче, день на природе, встреча с друзьями и т.д. Можно и даже нужно совместить несколько запомнившихся событий. В презентацию нужно включить фото и устно рассказать о них. Рассказ должен быть связным. ( не описание каждой фотографии!)
Для того, чтобы рассказ получился интересным и насыщенным, продумайте, лексика каких разговорных тем будет в него включена. В 4 классе мы изучали темы " Дом", " Путешествие", "Транспорт", "Хобби". Именно эти темы и помогут вам справиться с поставленной задачей!

Длительность монолога - 5 - 7 минут

Итак, за работу! Постарайтесь сделать ваше лето незабываемым и в сентябре рассказать нам о нём!

ПОДСКАЗОЧКА:

The place we live in:
house   cottage   hotel   flat   garden  yard
room, kitchen, bedroom, bathroom, living room, balcony, dining room, stairs, upstairs, downstairs
in front of, near, behind, not far from, far from, close to, in the middle, in the corner, opposite
furniture, bed, sofa, chair, armchair, wardrobe, bookcase, table, mirror...

Travelling and transport:
travel, stay at the hotel, by plane (car, bus, train, bike), on foot, stay for a week
airport, railway station, bus station
seaside, at the seaside, in the wood, in the forest, out of town, near the lake, in the mountains, in the village
cheap, expensive
ticket, a ticket to Moscow, a ticket for a Moscow plane, a single ticket, a return ticket
luggage, platform
feel happy  be / get tired,  take pictures, enjoy, 
arrive in / at  change...

Hobbies:
be into smth, be proud of smth / smb
perform, performance, stage, actors, films, cinema, theatre, detective films, science fiction, fantasy, horror films, cartoons, romance
watch, enjoy



13/05/19
MODAL VERBS        MAY

                
Для того, чтобы спросить разрешение что-то сделать, используем глагол May  
May I?
May I open the window?
May I go with you?
May I have  banana?
May I come home later?

Yes, you may.                         No, you may not.
Do, please.                             I'm afraid, not
You are welcome.                  No, you mustn't!














Если мы хотим  выразить просьбу, то используем конструкцию  Will you...?:

Will you give me some ice cream?
Will you come with me?





25.04.19
Забыл, как читать английские транскрипции? Тебе сюда:
https://engclub.pro/poznavatelno/kak-chitat-anglijskuyu-transkripciyu.html


19/04/19

Суффикс  -ful  образует прилагательное из существительного:

peace - peaceful
wonder -  wonderful
beaty - beautiful

Часто слова могут относится к разным частям речи, имея одинаковое написание и произношение:

sound (звук) - to sound (звучать)
sail (парус) - to sail (плыть под парусом, т.е на корабле)
fish (рыба) - to fish (рыбачить)
...

16.04.19
Learn these drills:


Peter Piper Picked a Peck of Pickled Peppers.


·         If two witches were watching two watches, which witch would watch which watch?

·         The thirty-three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday.



31.03.19

THE USA


The discovery of America

Video 1

Video 2



Columbus song 1

Columbus song 2

Christopher Columbus's biography read aloud

Learn the words:

Christopher Columbus
discover
discoverer
discovery

Italy
Spain
India
North America
South America
Central America
to sail
a sailor
a sail
The New  World


20.03.19

Are you a cinemagoer?

cinema + go +er = cinemagoer

types of films:
feature
documentary
cartoon
comedy
musical
historical
detective
thriller
horror
action
love story
adventure
science-fiction
fantasy

on TV
at the cinema



06.03.19

4"А" задание на 7.03.19
с. 46 №7 + с.48 рамка - к словарному диктанту, с.51 №17*

04.03.19
задание на 05/06. 03.19

с. 46 №7* - записать слова в словарь, выучить, с каждым словом составить предложение*

be fond of ( увлекаться чем-то) - на сегодняшний день устаревшее выражение.  Эту мысль лучше передать при помощи фразы:
be into
I'm into travelling
My friend is into swimming

25.02.19


Уважаемые родители учеников, посещающих дополнительные занятия (платные) по английскому языку.
В четверг, 28.02, занятие не состоится. Оно будет проведено в пятницу, 01.03, на 6 уроке. (во время классного часа)
Занятия, пропущенные  по причине карантина (за 31.01 и 07.02), будут проведены 02.03 и 16.03 в 12.00 в каб. №31.


22.02.19

Диалог с.30 №14:
https://drive.google.com/open?id=15kcPhErxUuDk4LcVE7MysVb8TcciCRue

Business class = First class
Fly   flight



11.02.19
Расширяем словарный запас:
trave   travelled  travelling
stay        stay at the hotel        stay for two days
stay with the family or friends
by plane
by bus
by train
by car
by metro
by taxi
on foot
a railway station
seaside    go to the seaside           be at the seaside
cheap
expensive

Послушать слова можно здесь:
https://drive.google.com/open?id=1wSppio4nVN-aKIEor_fwzC5binoyVI3j

Повторяем формы неправильных глаголов.

1 группа глаголов:
bring - brought - brought
buy - bought - bought
catch - caught - caught
fight - fought - fought
teach - taught - taught
think- thought - thought

2 группа глаголов:

begin - began - begun
become - became - become
come - came - come
do -did - done
drink - drank - drunk
go - went - gone
run - ran - run
sing - sang - sung
swim - swam - swum
win - won - won

3 группа глаголов:

build - built - built
burn - burnt - burnt
feel - felt - felt
keep - kept - kept
learn - learnt - learnt
leave - left - left
mean - meant - meant
meet - met - met
send - sent - sent
spend - spent - spent

4 группа глаголов

draw - drew - drawn
fly - flew - flown
grow - grew - grown
know - knew - known


5 группа глаголов:

find - found - found
get - got - got
have - had - had
lead - led - led
make - made - made
put - put - put
read - read - read
say - said - said
set - set - set
shine - shone - shone
stand - stood - stood
tell - told - told
understand - understood - understood

6 группа глаголов:

be -was/were - been
choose - chose - chosen
eat - ate - eaten
forget - forgot - forgotten
give - gave - given
hide - hid - hidden
see - saw - seen
shake - shook - shaken
speak - spoke - spoken
steal - stole - stolen
take - took - taken

write - wrote - written

7.02.19
ВНИМАНИЕ!

Мне сообщили, что не все могут открыть файл с диктантом. Не переживайте, сегодня вопрос будет решён

Рабочая  ссылка:
ДИКТАНТ  Ссылка №2
https://drive.google.com/open?id=1uWTqVhpMxbSKurG98lX5sXDJyG6weUtU


6.02.19

Сегодня мы пишем диктант!
Вы должны были повторить написание слов по теме London.

Обратите внимание на написание имён собственных:

the Romans

William the Conqueror

Текст диктанта здесь:
(звучание с небольшой задержкой в начале)

https://drive.google.com/open?id=18kCBgmLI9QOAfjfrcuUR93KjoKVlGuzY

Диктант написать в тетради.

Подсказочка: вы можете останавливать запись столько раз, сколько вам потребуется! :)))

                         GOOD LUCK!


4.02.19
Задание на среду, 6.02.19

Готовимся к диктанту по теме London.
1. выучить слова с.132 №21, с.140 №20, с.147 №22. с.154 №21



1.02.19

Задание на понедельник, 4.02.19

1.уч.с. 155 №1 - устно расскажи об этих достопримечательностях Лондона. Воспользуйся информацией из текстов.


2. уч.с. 154 №17* (выбери 3 - 4 достопримечательности из списка и напиши о них)


3. уч.с. 154  №19*




30.01.19
Задание на пятницу, 1.02.19

WESTMINSTER

уч. с.152 №13 Прочитать текст, перевести, понять содержание.
уч. с.154 №14, 15*, 16*
Обрати внимание на употребление артиклей с названиями достопримечательностей и выучи их наизусть.

Let's have a walk along Westminster in London.

Westminster is a political center of London.
There are lots of offices here.


The Houses of Parliment
Парламент



Westminster Abbey
Вестминстерское Аббатство



Big Ben
A large clock and a bell in Elizabeth Tower




10 Downing Street








WHITEHALL

Whitehall is not a hall but a street

Buckingham Palace
(where the queen lives)


Queen Victoria Memorial is in front of Buckingham Palace




Trafalgar Square




28.01.19
Задание на среду 30.01

Повторяем Present Perfect

(результативное действие в прошлом)
  have/has🔺3/ed

Послушай и выучи песенку:



В тетради или в сборниках выполни упражнения 
№128*, №129*, №134*, №135*












25.01.19

ВНИМАНИЕ
Во время карантина задания будут выкладываться в блоге. Выполнение всех заданий строго обязательно!

Задание на 28.01.19

Закрепляем конструкцию It takes me 5 minutes to read the text

Просмотрите видео, изучите правило в учебнике на с. 150 -151


Задания в сборниках (можно придти в школу и взять сборники для работы или работать в тетрадях)
Выполнить в тетради (в сборнике) письменно упражнения №143, 144:






20.01.19
Немного об артиклях в английском языке:



17.01.19
The Tower of London
The White  Tower
















William the Conqueror





Вильгельм Завоеватель - Герцог Нормандии с 1035 года под именем Вильгельм II и король Англии с 1066 года, организатор и руководитель нормандского завоевания Англии, один из крупнейших политических деятелей Европы XI века

  • Родился в 1028 г  в г. Фалез, Нормандия
  • Умер 9 сентября 1087 г. в возрасте 59 лет  в г. Руан ( территория современной Франции)





11/01/19
задание на понедельник, 14.01.19
выучить правило образования the Present Perfect tense 
с. 121-122, с 125 №14*, 16*

The Present Perfect Tense

Данное грамматическое время выражает действие, совершённое в прошлом, но имеющее результат в настоящем.
На русский язык переводится прошедшим временем.
Образуется:

    have/has🔺3/ed

Mark has given a toy to his little bother. Now his brother has a toy.
I have learnt the poem. Now I know the poem.

В данной грамматической конструкции глагол  have /has является вспомогательным и показывает наличие результата действия. Смысловой глагол ставится в 3 форму (неправильный глагол) или приобретает окончание -ed (правильный глагол).

(?)   Have you watched a new film?
       Has she done her homework?
      Have they visited their granny?

(-)  I haven't watched a new film.
     She hasn't done her homework.
     They haven't visited their granny.


09.01.19

Учим новые слова:
town
city
square
main
cinema
theatre
church
road

 прослушай аудиофайл с новыми словами:
https://drive.google.com/open?id=1qTMNCFEoD0O0n31Emyg52LE2heKYzmPp

диалог:
-What can I do for you? что я могу сделать для тебя? Как я могу тебе (вам) помочь?
-Sure  конечно
-turn to the left/ right - поверни налево (направо)
- walk two blocks - пройди 2 квартала
- traffic lights - светофор


Visiting London

Learn some facts about...

Bloomsbury Square







the British Museum





the Odeon cinema




St Paul's Cathedral








Royal Opera House or Covent Garden















24.12.18

Сделать работу над ошибками

TEST (4th form)

I.      Write 3 forms of the verbs:
1.     Eat-                                        6. Teach-
2.     Go-                                         7. Think-
3.     Know-                                     8. Understand-
4.     Say-                                         9. Write-
5.     Sing-                                        10. Fly-

II.    Put the words into the sentences: famous for, study, fireplace, house, kitchen, bathroom, windows, describe, carpet, by car.
1.     There is a cooker and a fridge in my ….
2.     Can you … the picture?
3.     I have got a nice … on the floor.
4.     There are two armchairs in front of the …
5.     We often go to school …
6.     She cleans her teeth and washes her face in the …
7.     There are four rooms in my country …
8.     London is … its museums.
9.     How many … are there in the classroom?
10.                       The pupils don’t … on Sunday.

III. Open the brackets and put the verbs into the right form:
1.     He usually (to play) football in the evening.
2.     Yesterday Bob (to read) the book about pirates.
3.     They (not to draw) animals now.
4.     Who (to want) to be a doctor?
5.     My Granny (to go) to the sea next month.
6.     Ann (to have got) a small sister?
7.     There (to be) a bookcase, two chairs and a table in the study.
8.     Molly and Jane (to spend) summer in London last year.
9.     There (not to be) pictures on the wall.
10.                       Tom (to lock) the door with the key yesterday?

IV. Complete the questions:
1.     She has got a big house, …?
2.     Mary isn’t a pupil, ….?
3.     There are desks, a bookcase and a blackboard in the classroom, …?
4.     They played the piano yesterday, …?

5.     She doesn’t speak English, …?
I.      Read the text and do the tasks:
Rabbit’s Clothes.
One day the rabbit was very hungry and ran to Mr Grey’s garden. There were some sweet carrots, red tomatoes, big potatoes and red apples there! The rabbit was happy in this garden!
At 12 o’clock Mr Grey came into the garden and started his work. Suddenly he saw Peter: “A rabbit in my garden!” Mr Grey jumped up and ran after the rabbit. The rabbit jumped up and ran  away from Mr Grey. But he couldn’t see the garden door.
He lost his red shoes near the tomatoes. He had no shoes on! Now he could run on his four legs! Then he jumped out of his jacket. Now he had no clothes on and ran very fast.
Suddenly he saw the garden door. Closed! The rabbit went under it. How happy he was to be out of the garden!
Mr Grey was happy too. He had no rabbits in his garden. When he saw a blue jacket and shoes, he got happier:
“Now I have got some nice clothes! Two red shoes and a blue jacket.”
Mr Grey put the rabbit’s clothes on a scarecrow (пугало).
True or False:
1.     There were yellow bananas in Mr Grey’s garden. – “__________”
2.     The rabbit liked to eat tomatoes and apples. – “____________”
3.     The rabbit had some clothes on when he came into the garden. – “_______”
4.     Mr Grey didn’t like the rabbit in his garden. – “________”
5.     The rabbit helped Mr Grey to work in the garden. – “__________”
6.     The rabbit ran after Mr Grey. – “_________”
7.     The rabbit’s shoes were blue. – “__________”

8.     Mr Grey liked rabbit’s clothes and shoes. – “_________”



Rudolph The Red Nosed Reindeer






Write a letter to Santa:


Dear Santa,
My name is _______________________________________________________.  I am___________________ years old.
I live in ______________________. I tried to be very good in the year 2018. Here are a few of the good things I did: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
I would also like to tell you about what I want  for Christmas. Here is my Christmas wish list: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
And this is what I would like for my family : ______­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_________________________________________________________________
__________________________________________________________________
And my friends: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
I will be asleep when you come but I promise to leave some _________________________________________________________________
______________________________________________________to eat and to drink for you under the Christmas tree.

Thank you,
Love,
your name




21.12.18
Готовимся к CHRISTMAS!
25.12.18   все 4-е классы все вместе будут петь эти песни на главной лестнице гимназии.
С собой иметь: хорошее настроение, улыбку на лице, текст песни в памяти и рождественский колпачок на голове!
                              😄😄😄😄😄😄😄😄

Выучить!!!!
JINGLE BELLS





WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS!




11.12.18
звуковой файл к №10 с.103
https://drive.google.com/open?id=1PKQ9yp0uEwDFlY9xk-gupueOtu5vCmUT
Диалог прослушать, отчитать за диктором, понять.
Обратите внимание на фразы:
I hear you've got a new flat!
hear - слышать
 When's the best time to come?
(when is)
Are you sure? (ты уверен(а)?)
to come round - придти (заскочить) в гости

Внимание! 26.12.18 Состоится конкурс чтецов на английском языке!
Участникам предлагается подготовить артистическое чтение стихотворения ( драматизация, видео- или музыкальное сопровождение)
Стихи для вашего выбора ( можно другие):


A Christmas Wish for All My Friends

While Christmas bells are chiming, oh, may there come to you
A dear little fairy, who’s always good and true;
The little happy fairy, who drives away dull care,
And makes all things upon the earth seem ever bright and fair.
She’ll whisper to good Santa to bring what you most wish;
So if you have been longing for a fine pudding dish,
She will not, as in by-gone years, forget and bring to you
Something that you do not want, though beautiful and new.


Snowball

I made myself a snowball,
As perfect as could be,
I thought I’d keep it as a pet,
And let it sleep with me.
I made it some pajamas,
And a pillow for its head,
Then last night it ran away,
But first – it wet the bed!

– Shel Silverstein



The Joy of Giving



Somehow, not only for Christmas,
But all the long year through,
The joy that you give to others
Is the joy that comes back to you;
And the more you spend in blessing
The poor and lonely and sad,
The more of your heart’s possessing
Returns to make you glad.

– John Greenleaf Whittier

Christmas is Coming

Christmas is coming,
The geese are getting fat,
Please put a penny
In the old man’s hat.
If you haven’t got a penny,
A ha’penny will do,
If you haven’t got a ha’penny,
Then God bless you.
Christmas is coming,
The geese are getting fat,
Please put a penny
In the old man’s hat.
If you haven’t got a penny,
A ha’penny will do,
If you haven’t got a ha’penny,
Then God bless you.


10.12.18

Вспоминаем Рождественские песенки!

JINGLE BELLS



WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS!


7.12.18

HARD or HARDLY

hard - упорно, тяжело, усердно
hardly - едва, спустя рукава, с трудом

Jane wants to be a famous singer so she practices hard.
                                            but:
Jane won't be a famous singer as she hardly practices

Сборник Барашковой, с.70 №87*


3/12/18
ВНИМАНИЮ УЧЕНИКОВ 4 КЛАССА:
На платформе УЧИ.ру есть раздел "английский язык". По вашим основным логинам и паролям (выданным классными руководителями) можно заходить и выполнять задания. 2 декабря закончился очередной этап всероссийской онлайн-олимпиады по английскому языку "Заврики", в которой приняли участие Головина Варя, Седельникова Кира, Малышенко Маша, Бутченко Арсений и Тихонов Ваня. Молодцы, ребята! Почти все из них стали победителями этой олимпиады!  
Следующий этап будет проходить зимой 2019 года. Присоединяйтесь!

на ВТОРНИК 4Б и 4В:
с.92, №13 контрольное чтение №14* ( в тетради) Начинаем готовиться к диктанту по урокам 17, 18, 19. Повторяем 3 группу глаголов

 Мультфильм о доме:




30.11.18
ВНИМАНИЕ!
отредактированная 3 группа глаголов:
3 группа глаголов:

build - built - built
burn - burnt - burnt
feel - felt - felt
keep - kept - kept
learn - learnt - learnt
leave - left - left
mean - meant - meant
meet - met - met
send - sent - sent
spend - spent - spent


26.11.18
для 4А

 на ЧЕТВЕРГ: с.86 №9* закончить, №14 - контрольное чтение и контрольный перевод



23.11.18
на понедельник

с.82 №12 - выучить диалог, изменив детали
аудиофайл диалога здесь:

https://drive.google.com/open?id=1pIU_3F-ClVQNOMN6gPTSZi7TQBGBdq0K

Выделенные жирным шрифтом  слова в диалог включить обязательно.

far - далеко
come and see me - приходи ко мне в гости
some day -  когда-нибудь
You are welcome! - добро пожаловать!

Обратите внимание на выражение:
would rather - лучше бы
I would rather go to the park on Sunday.
What would you rather have, an apple or a banana?
What would you rather buy, a dress or a shirt?
Where would you rather travel, England or Scotland?
I would rather....





21.11.18
задание на четверг для 4А:
написать письмо английскому другу о начальной школе в России  на листке А4 ( не в тетради!)

Воспользуйтесь словами и информацией об английской начальной школе!


Структура письма:

                                                                     Kemerovo
                                                                     Russia

                                                                     20/11/18

Dear Tom,
I read a text about English Primary school. It was very interesting to learn about it.
Now I want to tell you about school in Russia. 
.....



Best wishes,
Masha (Lisa...)




Задание на среду для 4А:
с.75№8 к диктанту, Рассказать об английской начальной школе по плану :

1. General Information (общая информация)
2. Infant schools
3. Junior schools
объём: не более 12 предложений




17/11/18
Уважаемые ученики!
Если вы уже распечатали все группы неправильных глаголов, обращаю ваше внимание на то, что в первоначальном варианте в 3 группе была пропущена буква в глаголе mean - meant - meant. Пожалуйста, исправьте!

14.11.18
Задание для 4А на четверг, 15.11.18

с. 67 №12 контрольное чтение №13*, 1 группа глаголов на диктант

ВНИМАНИЕ! Помощь для изучения неправильных глаголов: http://english.tatarkin.ru/
12.11.18
на вторник, 13.11

уч. с. 65 №8* - записать слова в словарь, выучить, составить и записать в тетрадь  собственные предложения с этими словами. 
Выучить 1 группу неправильных глаголов ( см. ниже)

10.11.18

Повторяем формы неправильных глаголов.

1 группа глаголов:
bring - brought - brought
buy - bought - bought
catch - caught - caught
fight - fought - fought
teach - taught - taught
think- thought - thought

2 группа глаголов:

begin - began - begun
become - became - become
come - came - come
do -did - done
drink - drank - drunk
go - went - gone
run - ran - run
sing - sang - sung
swim - swam - swum
win - won - won

3 группа глаголов:

build - built - built
burn - burnt - burnt
feel - felt - felt
keep - kept - kept
learn - learnt - learnt
leave - left - left
mean - meant - meant
meet - met - met
send - sent - sent
spend - spent - spent

4 группа глаголов

draw - drew - drawn
fly - flew - flown
grow - grew - grown
know - knew - known


5 группа глаголов:

find - found - found
get - got - got
have - had - had
lead - led - led
make - made - made
put - put - put
read - read - read
say - said - said
set - set - set
shine - shone - shone
stand - stood - stood
tell - told - told
understand - understood - understood

6 группа глаголов:

be -was/were - been
choose - chose - chosen
eat - ate - eaten
forget - forgot - forgotten
give - gave - given
hide - hid - hidden
see - saw - seen
shake - shook - shaken
speak - spoke - spoken
steal - stole - stolen
take - took - taken
write - wrote - written






27.10.18.
на понедельник, 29.10

В тетрадях для контрольных работ выполнить работу над ошибками: прописать неправильно написанные слова, затем переписать диктант заново.

Тетради в понедельник сдать на проверку.



26.10.18
задание на 27.10 (суббота)

В сборнике упражнений Барашковой:
с.47-49
№57*, 58*,59*, 60* В упр №60 ошибки исправлять зелёной ручкой.
Правило в учебнике на с. 55-56

Обращаем внимание на следующий случай:

I am a pupil, AREN'T I?
           но:
I am not a doctor, AM I?

Сборники в субботу принести в школу .



24.10.18

в тетради составить таблицу сравнения Гимназии №21 и Cedar Grove School - с 57 № 10. По тексту письма указать различия: что есть в английской школе и как это соответствует нашей гимназии.

Например:
Cedar Grove School                 Gymnasium №21
has a name                                 has a number
pupils from 5 to 11                    pupils from 7 to 18
.......



19.10.18
Задание на субботу, 20.10

уч.с.52 №15 +№16 - используя вопросы №15, составить рассказ о себе и школе, добавить информацию о расписании. Расписание оформить на листке А4, указать дни недели и предметы.

ОРКСЭ - Ethics


16.10.
SCHOOL

Schools in Africa









At home:
read the text SANTI GOES TO SCHOOL and do task 13*


15.10.18

Half -halves      half past
At half past 3 (3:30)


12.10.18
Задание на субботу, 13.10

с.42, №7* записать слова в словарь, в тетрадь с каждым новым словом записать собственное предложение

08/10/18

1. Days of the week

Sunday
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday

Дни недели в английском языке всегда пишутся с большой буквы.

On Sunday ( в воскресенье)
On Monday
On ....

продолжи ряд самостоятельно


2. Предлоги времени
at / in / on









06.10.18

Еще раз напоминаю, как мы задаем СПЕЦИАЛЬНЫЕ вопросы:
         
Wh  do / does /did /will  😊 🔺 ?

Tom often goes to London with his brother.
Who often goes to London?
How often does Tom go to London?
Where does Tom go with his brother?
With whom does Tom go to London?

Next summer Tom will go to London?
Who will go to London next summer?
When will Tom go to London?
Where will Tom go next summer?


05/10/18

Огромное всем спасибо за поздравления!!!!

Задание на субботу, 6.10

Выучить вопросительные слова:
what
where
when
why
how
with whom
how much / many
how often

Уметь их писать, знать значение





28.09.18
Задание на субботу, 29.09

повторить слова по теме "Праздники"
уч. с 22 №13*
с.23 №2 - устно





24/09/18
Повторяем слова по тем FOOD






22.09.18
План для составления рассказа о своей семье:

1. I want to tell you about ... (my family)

2. My family is large / small. We are a family of ...(3/4..)
    We are ...(my mother, my father, my sister/ brother and me).
    My mother is a ... (doctor). She works.... ( in a hospital).
    My father is a... (lawyer). He works ... (in the office).
    My sister is 7. She is a pupil.
    I'm 10 and I'm a pupil too.

3. We all have different hobbies.
    My mother likes ... (reading, watching TV, dancing, singing..)
    My father enjoys ...
    My sister likes to ... (swim, play with her dolls...)
    And my hobby is ... (reading books,....)

4. I like to study very much. So, my favourite school subjects are Math, Russian, English, Literature, Music, Art, PE...

5. I like to be with my family very much. Together we watch films.... ( go for a walk, go swimming, play games, go to the cinema....)

6. There are some wonderful traditions in our family. Every Saturday we go to a cafe and have a good time there. Besides we always celebrate New Year and Christmas together and make nice presents to each other.

7. To sum up, our family is very friendly. I love all the members greatly.




21.09.18


MY FAMILY

План:
 - who is in your family and what they do

 - what things you like to do together

  - if you have any family traditions  


 Примерный рассказ:

Today I will tell you about my family.

I've got a large (small) family. (We are a family of 4/5 / There are 5 of us in the family). I've got a mother, a ... , a ... , a ... .

My mother is a doctor. She works in a hospital. My father is a ... , he works ... . 

I'm a pupil. I study at school. My favourite subjects are ...  (Russian, Math, English, PE, Drawing, Literature..)

We are a friendly family and we like to spend time together. We usually go to the cinema or theatre, go for a walk, visit our Granny or watch TV  together.  (do sports, play games, travel etc.)

We have some family traditions. We usually celebrate New Year and Christmas together with our relatives and friends. We decorate a Christmas tree together and give presents to each other. 

To sum up, I want to say that I love my family very much. 

That's all I wanted to say.

Thank you for listening.

favourite subjects - любимые предметы в школе
a friendly family -дружная семья
To sum up, - подводя итог, таким образом



19.09.18
FAMILY

Повторяем слова:

Смотрим видео и отвечаем на вопросы ведущей:
А теперь расскажите о своей семье!



18/09/18
CLOTHES

Повторяем слова: 








Смотрим мультфильм и учимся говорить:







14.09.18

При описании погоды, пользуемся структурой:

            is / isn't          
      /                           \
It                                      cold, nice, rainy, snowy......
      \                           /
          was / wasn't  


   It     🔺 (s)
   It is / was 🔺 ing
   It 🔺 (2/ed)
   It will 🔺 

Задание на 15.09.18
Выучить правило на странице 5.
с.3, №5*
Напоминаю, что знак * означает письменное задание.



10.09.18
На среду, 12.09
Подготовиться к проверочной работе.

Повторить:
1) временные формы глагола:
Present Simple 🔺 (s)
Present Continuous be 🔺 ing
Past Simple 🔺 (2/ed)
Future Simple will 🔺 
2)much / many
3)степени сравнения прилагательных
4) some / any

5.09.18
Задание на 7.09 (пятница)

Rufty Tufty, главы 3,4,5
Глава 3 - выразительное чтение
Текст на уроке обязателен!

Необходимо принести:
1) Тетрадь в клетку для контрольных работ (12 -18л)
2) Сборник Барашковой часть 1 (для 4а и 4в)



4.09.18
Rufty Tufty

because of - из-за (чего-то)
because of his hair

that is why - вот поэтому

certainly = of course
turn (существительное) - очередь:
it's my turn to dance - моя очередь танцевать 


3.09.18
Let's remember 
how to speak good English!

Сегодня нам понадобятся:

1. Глаголы:   
be- was/were - been
buy -bought -bought
do -did -done
drink -drank -drunk
eat -ate -eaten
fly -flew -flown
go -went- gone
have -had -had
know -knew -known
make -made -made
read -read -read
run -ran -run
see -saw- seen
speak- spoke -spoken
sing- sang -sung
swim -swam- swum
think- thought -thought
write -wrote -written
ask
dance
enjoy
like
love
play
visit

2.Прилагательные:
nice
beautiful
wonderful
great
amazing
fantastic
lovely
super
cool
old
big
large
small
little

3.Временные конструкции:

Present Simple (Indefinite)https://youtu.be/XTkplh2wTSw
                                              https://youtu.be/I-N2XbLXtIY
   usually             🔺 (s)
We usually go to school 6 days a week.


Present Continuoushttps://youtu.be/b7IjgaG9NOI
                                  https://youtu.be/MiZxlVi_RSg
 now, Look!        be 🔺 ing
I'm watching a very interesting film now, would you like to join me?


Past Simple (Indefinite)https://youtu.be/KAsacxmPh1Q
                                                          https://youtu.be/H6gTpZ-7a4I
 yesterday           🔺 (2/ed)
Last week we went to the cinema with our parents.


Future Simple (Indefinite) https://youtu.be/0vKR254qfz4
                                            https://youtu.be/RZa8vlO-kW4
 tomorrow          will 🔺 
Next year John will go to England.

4. Вопросительные предложения:

Do you always sing songs at parties?
Does he usually sing with you?
Did you sing songs yesterday?
What are you doing? Are you singing in class?
Will you sing at the concert?

5. Вопросительные слова:

What
When
Where
Why
How (many, big, old, long......)
Who

  Задание на среду, 5.09.18
Rufty Tufty
главы 1, 2
выполнить задания в конце обеих глав.
На уроке иметь распечатку текста

ссылка на текст:


FORM IV 
WELCOME


1 комментарий: